lördag, augusti 02, 2008

Alla skall bada.

Oj, vad jag har haft fullt upp. Har inte ens hunnit blogga. Och varmt har det varit. Alldeles trött blir jag då. Men vad gör man när det är varmt? Åker och badar så klart. De andra gångerna jag varit vid vattenansamlingar större än en vattenpöl, har jag tyckt att det var lite läskigt. Men den här gången var det riktigt kul att gå i. Fast det var väldigt svårt att nosa på botten när det var vatten i vägen.
Husse han sprang ut på en brygga och hoppade i. Det såg kul ut så jag gick också ut på bryggan. Fast matte tyckte inte jag skulle hoppa i där alls. Istället satte matte ner mig i vattnet när husse stod en bit ut i vattnet och tänk, jag kunde simma! Jag simmade mellan husse och matte ett par gånger. Det var riktigt roligt. Sen gick jag upp på land och sprang runt, runt, runt och runt på gräset tills matte kom med en handduk. Min svans såg rätt rolig ut när den var nytorkad.
Sen sov jag i mattes knä när hon och husse fick fika. Och sen sov jag ännu mer i bilen hem.
Imorgon skall jag berätta vad jag gjort den här veckan.
/Asta

Inga kommentarer: