fredag, juli 18, 2008

Asta går på tur del 3.

Sista dagen i Oslo var vi i en stor park med jättestora gräsmattor. Åh, de hade lite statyer och grejer också som människorna verkade tycka om att titta på. I alla fall så fick jag springa med husse på en av gräsmattorna, det var jättekul. Fast husse har lite svårt att hänga med ibland. Sedan gick husse och matte och fikade och jag fick hundkex. Efter det gick vi och promenerade i en del av staden där vi inte varit förut. När vi gått ett tag hittade matte och husse en uteservering de ville sitta på.
Där träffade jag en jättesöt Weimaraner kille som inte var så gammal. Han hette Fredrik (fast på norska) och han hade jättefina ögon. Han fick dricka vatten ur min vattenskål och jag fick hundgodis av honom. Tråkigt att vi inte han leka mer. Sen var det mer promenad, fast matte bar mig nästan hela tiden. Vi såg ett ställe som hade ett trevligt namn, fast de hade stavat fel. Eller så var det på norska.

Och sedan blev det dax att åka hem. Jag sov jättegott i min transportväska. Fast det var roligt att gå och nosa på de ställen vi stannade på hemvägen. Dagen efter sov jag extra länge. Det var roligt att vara ute och resa, men det var skönt att komma hem med.

Nu måste jag berätta hur elak min husse var igår. Han åt fläskben, men tror ni att jag fick något???? Nä. Jag gjorde massor av saker, jag satt, låg, stod på bakbenen, hoppade som en känguru och såg allmänt söt ut. Hjälpte det? Nä.
Men jag vet att det finns mer fläsk och nästa gång skall jag minsann se till att jag får något. Ha!
Igår, innan detta med fläskbenen, var vi hemma hos hunden Emma. Hennes människor var på utflykt så vi var där så hon inte skulle behöva vara ensam. Hon är snäll Emma. Hon och jag låg och sov bredvid matte i soffan när matte låg och läste. Fast sen tror jag allt att matte somnade hon med. Hoppas vi åker och hälsar på Emma snart igen.
Det är mysigt nu när både matte och husse är hemma samtidigt. Då går vi på promenader tillsammans och det finns alltid ett knä att ligga i. Jag undrar om vi skall ut och resa till något mer ställe.
Nu är det hög tid för en liten lur.
/Asta

Inga kommentarer: