tisdag, juli 15, 2008

Asta på tur del 2.

Andra dagen vi var i Oslo gick vi till slottet. Där fanns det roliga gräsmattor som var kul att springa på. Matte och husse la sig i skugga och vilade. Jag la mig på mattes mage och vilade. Sen kom det en paradorkester som lät läskigt. När de gick förbi var jag tvungen att skälla lite. Men mest skällde jag på den läskigt stolen på hjul som en människa satt i en bit bort. Människor på hjul är läskigt. Särskilt om de har dem på fötterna.
Sen gick vi runt i staden. Ibland fick jag vara i min lilla transportväska som matte eller husse bar. Jag bråkade lite när jag skulle gå in i den, men det var faktiskt skönt att få vila lite. De andra dagarna så bar matte mig så jag skulle få vila ibland. Men då blir jag nyfiken och vill hoppa ner på marken ibland. Här kommer lite bilder. Imorgon skall jag visa bilder på när jag var i en skojig park.
Hemma händer inte så mycket. Jag har en lös tand. Matte är lite jobbig när jag har lösa tänder för hon skall titta på dem hela tiden. Jag har tappat flera stycken och de nya växer ut jättesnabbt. Idag har hon klippt mina klor och det är aldrig kul. Men gå ut är kul. Nu är jag inte rädd för tunnlar längre. Jag går minsann igenom alla vi kommer till.
Nu skall jag gå och leka med min strumpa lite.
/Asta




Inga kommentarer: