tisdag, maj 06, 2008

Ibiza here I come


Nu har jag varit så där bizzy igen. Igår fick jag följa med matte till stan. Bråttom hade vi och matte bar mig till spårvagnen. Bara för att jag tycker om att stanna upp och fundera ibland på vägen så behöver hon väl inte bära mig. Inte mitt fel att hon är sen.
Sen hade ju min klantiga matte ändå tagit fel på dagen när vi väl kom fram så det var bara att vända och åka hem. Fast då fick jag gå och nosa på nya roliga ställen och ta massor med tid på mig, så det är väl ok att jag blev buren en bit.
Sedan satt vi på en bänk och tittade på folk och blommor. Matte påstår att det är för att jag skall få vila, men det är nog hon som är lat.

När vi kom hem var jag lite trött så då sov jag och matte middag. Jag tror inte det var meningen att matte skulle somna med, för när vi vaknade hade vi bråttom igen. Men den här gången var det inget kul. Vi gick till veterinären och jag fick en spruta. Den här gången pep jag faktiskt lite. Man kan ju inte vara tuff jämnt heller. Fast veterinären var snäll. Hon blippade mitt chip jag har i nacken, sa att jag var ett sött litet troll (vet inte vad ett troll är, men det måste vara något urgulligt, för det är ju jag) och sedan gav hon mig ett pass. Jag skall tydligen få fler läskiga sprutor och sen skall jag kunna följa med matte och husse ut och resa. Om de åker någonstans roligt, annars vill jag inte följa med.

På vägen hem träffade vi roliga hundar. B.la en liten westi som ville leka med mig. hon var kul. Hennes kompis var lite tråkig och bara satt. Vi såg en kanin med, den var lika stor som jag. Och jag är ju jättestor. När jag vägde mig hos veterinären den här gången vägde jag 1.35kg så det så.

Nu skall jag sova middag igen så jag orkar gå på min valpskola ikväll.

/Asta

Inga kommentarer: