söndag, maj 04, 2008

Kittlar dödsskönt i kistan

Oj, oj oj. vad jag har haft fullt upp. Jag fick träffa trevliga människor som hade roliga kottar och myror på sin uteplats. Myrorna var helkul att jaga.
Jag har varit och grillat också. Men fick jag smaka något? Jag bara undrar? , snåla människor. Allt jag fick var min vanliga mat, levergodis och en pinne att gnaga på. Ok, det var en väldigt trevlig pinne, men ändå

Sen har jag försökt bada med ankor, men då blev matte väldigt upprörd. Jag ville ju bara titta lite närmare. Efter mitt badförsök såg jag något riktigt läskigt, en människa på hjul. Det var så läskigt att jag var tvungen att skälla lite.

Matte tyckte jag skulle bäras när vi gick genom staden. Fånigt säger jag. Jag försökte tala om på alla sätt att jag ville ner och inte alls var trött, men matte är nästan lika envis som jag.

Ok, jag var väl lite trött när vi kom hem.

Idag är det matte som varit trött. Hon och jag har sovit i soffan nästan hela dagen. Det är mysigt. Fast man kan ju inte sova hela dan. När jag vill ut och leka slickar jag matte i ansiktet. Slickar man henne i näsan vaknar hon jättefort. Sen ropar hon på husse och säger att han skall gå ut med mig.

Nu är det sovdax.
/Asta

Inga kommentarer: