fredag, maj 02, 2008

Kan brorsan så kan väl jag.


Jag har fnyst lite åt allt det här bloggandet, men så fick jag reda på att min bror skaffat en. Så jag skall väl inte vara sämre.


Jag heter Asta och blev 3 månader igår. Hos matte och husse har jag bott i en månad. Jag har tre bröder som man kan se på www.myprecious.se .


Hemma bor det även en katt. Hon är en sur gammal tant som inte alls vill leka. Och hon är väldigt vass på vissa ställen.


Jag kommer skriva lite om mina äventyr och om husse och matte. Och om katten så klart.




Mina äventyr så här långt i korthet:


Flyttade till husse och matte, har fått åka spårvagn, blev fotograferad hos en fotograf och fick träffa en pitbull, fick spruta hos veterinären (mindre kul) och blev vägd på den stora vågen. (1,2kg), går på valpkurs en gång i veckan, (det är jättekul) går ut och går och träffar massor med människor som tycker jag är de sötaste de sett, (såklart) fick följa med ut på Valborg och sitta på uteservering. Och jag har lärt mig att om jag tar sats från min fatboy hundsäng så kommer jag upp i soffan själv. Sweet!


Jag kan ju inte skriva om allt, lite privatliv måste man ju ha.


Mina människor är helt ok. Matte är hemma med mig om dagarna och tycker om att sova länge. Men det gör jag med, så det är helt ok. Hon busar med mig och lär mig saker. Fast hon är lite fånig för hon tycker jag skall sitta både ute och inne. Och så tycker hon om att spela sims 2. Det tycker jag är tråkigt. Varför skall hon leka med hundar på datorn när hon har mig? Om jag får sova i knät kan det väl vara ok.


Husse han bara busar. Varje dag, ute och inne. Han får gå ut med mig tidigt på morgonen, fast jag hör nog att han gnäller lite.


Nu skall jag nog sova lite så jag orkar busa sen.


/Asta

Inga kommentarer: