tisdag, maj 20, 2008

Melker the cat


Asta här igen.

Har tagit det lugnt ett par dagar. Jag är inte helt förtjust i att gå ut när det är kallt, så då vill jag bara ta korta promenader.
Min nya favoritplats är på en kudde i soffa. Den fungerar även bra när den ligger i mattes knä när hon sitter vid datorn. Ibland försöker jag hjälpa till och trycker på tangenter, men det gillar inte matte alls.

Vi har övat på de saker jag lärt mig på min kurs. Det är roligt. Jag har fått nytt övningsgodis med. Leverpastej! Men mattte är lite korkad ibland. När jag är duktig och gör saker innan matte säger till mig, så får jag inte godis?!? Inte ens om jag gör alla saker jag lärt mig på en gång, nästan samtidigt, får jag det. Tydligen får man bara godis när man gör det matte sagt. Fånigt.

Katten är fortfarande lite läskig och vass på vissa ställen. Ibland äter hon upp min mat och nu har hon börjat mjaua en massa med. Jättehögt kan hon låta. Fast ibland leker vi lite, nästan. Och ibland gläfser jag lite på henne. Hon skall minnsan veta vem det är hon försöker sätta sig på. Ibland bokstavligt talat.

Idag har jag fått åka bil med matte och Emmas människor. Emma var inte med, synd, henne gillar jag. vi åkte till ett ställe där det fanns massor med blommor. Men jag fick inte springa runt bland dem så det var lite tråkigt.

Nu är det dags för min middagslur.
/Asta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Madon.. flåt jag menar Asta förstås!

Vad du har blivit stoor och duktig. Vi saknar dej jag ,din mamma och din halvsyster och gamla Bella. Har du redan glömt bort oss?
Hoppas att vi får träffa dej hemma hos Margareta på Lördag. Ha det bäst. Pussar och kramar från din gamla familj

Anonym sa...

Jag förstår att Du växt till Dig lilla Asta och lärt Dig en massa sedan vi sågs. Hoppas Du har tid att komma på Linnéas kalas på lördag också, så Du får visa vad Du kan. Kram o klapp från Din Hussemor