söndag, maj 11, 2008

Asta vid havet


Sen jag skrev här sist har jag varit och hälsat på hunden Emma och hennes människor. Emma är en gammal snäll tant med mycket päls. Hennes människor är snälla de med. Där fick jag vara en stund medan husse och matte gjorde annat. När de kom tillbaka hade de massa nytt roligt godis och nya ben med till mig. Så de är förlåtna för att de lämnade mig.

Igår åkte vi bil till havet. Åka bil är lite läskigt, men det börjar bli ok.


Vid havet var det varmt och det fanns massor med kul saker att lukta och bita på. Pinnar, gräs, snäckskal.... Stranden var kul att springa på men vattnet var lite otäckt. Men lite kul samtidigt. Men jag kom fram till att det var bäst att hålla sig på sanden. Sen gick vi på en promenad till en annan strand. Där satt matte och husse på en bänk medan jag nosade runt i gräset. Matte och husse hade varit duktiga och tagit med vatten till mig. Det var gott. Även en liten hund blir varm ibland. Och jag som sprungit så.

Efter det blev det en promenad på stan och jag fick följa med på en uteservering. Det var rätt trevligt, men det lät lite mycket. Personalen var trevlig och tyckte jag var bedårande (återigen, vem blir förvånad?) en sa till att den blev alldeles kär i mig.

När vi kom hem somnade både jag och människorna i soffan. Ibland kan man ju undra vem som är valp här egentligen.

Nu skall jag ut och busa.

/Asta

Inga kommentarer: