torsdag, september 17, 2009

Höstsol.

Om det här är höst så är det helt ok med mig. Idag har det varit soligt och skönt. Jag har fått slippa kragen en stund. Det är skönt. Då kan jag komma åt och klia på ställen som kliat hela dagen. Fast jag har ju inte på mig den när är ute heller för den delen. Jag skall inte gå så långt fortfarande så Toshiko och Shelby går på långpromenader utan mig varje dag. Det är lite tråkigt, men de vill ju ut och röra på sig fast jag inte får.

En bra sak med att det är soligt, förutom att det är skönt att vara ute, är när solen lyser in på golvet. Då flyttar jag och de andra runt med solen. Den flyttar sig väldigt snabbt ibland.

Men min päls växer inte ut snabbt. De rakade mitt bakben när de skulle operera och nu ser jag ut som en nakenfis. Ta inte illa upp Bertil, men vissa av oss passar liksominte i looken. Särskilt inte med bara ett ben. På det andra benet har det nästan vuxit ut allt, men inte riktigt. Tur att det inte är vinter.

Hoppas ni har en bra dag i solen.
/Asta

5 kommentarer:

TYSON OCH GÄNGET sa...

Hej Asta, vad skönt att du fått slippa kragen lite, måste vara skönt att klia sig över hela kroppen :-) Fina bilder på dig, även när du liknar en "nakenfis" hehe. Har lagt till en länk på min blogg och så klart har jag dig via bloglovin, gör gärna det samma så du inte missar något om Tyson och Enzo, som såklart ger dig vars en godnatt puss...

Patricia sa...

Aw så söt :D

Monica Hansen sa...

Ja, det är tur att det inte är vinter, annars hade du fått ha mamelucker på dig, Asta.. hoppas du blir bättre snart:)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Visst ser man att dom har jättekul när dom springer runt trädet. De höll på rätt länge med det med lite vilstunder i mellan. Ha en bra helg

Linda sa...

du vart ju en söt liten nakenfis ;)