söndag, juli 19, 2009

Söndag i parken.

Idag har vi varit i på utflykt. Det var mysigt. Det var skönt väder idag. Inget regn, men inte jättevarmt. Matte och huse hade tagit med en filt som vi kunde ligga på. Vi fick goda levergodisar att gnaga på med. Jag försökte vakta filten, men det tyckte inte matte behövdes. Matte ville mest vara tråkig och läsa i sin bok. Fast efter en stund förstod hon att det var mysa med oss hon skulle göra. Sen när vi legat där på filten ett tag var det dax för mera promenad. Då gick vi och tittade på konstiga djur. Jag menar de var verkligen mysko. Matte och husse envisas fortfarande att bära mig ibland. Det är så tråkigt. Om jag får stå med bakbenen på den som bär mig:s underarm och helst ha fram tassarna i handen, så är det rätt ok. Matte säger att jag ser ut som jag skall flyga och kallar mig superhunden. Hallå eller, jag är ju superhunden alla dagar.



Sen på vägen hem blev jag stucken av ett bi i ena frambenet. Det var inte så jättekul. Och dessutom blev jag buren hela vägen hem sen. Bara för man haltade lite. Nu är både jag och de andra lite trötta. Vi har sett och hört massor idag. Kul, men man blir lite extra sömnig.
/Asta

5 kommentarer:

Romeo sa...

Vilken härlig dag ni har haft. Tittat på konstig djur osv. Har du frågat matte och husse vad de där djuren kallades?

Monica Hansen sa...

Elk:)

Monica Hansen sa...

P.s ny tävling för chihuahua -

http://gingerbeerblog.blogspot.com/2009/07/lotteri-for-chihuahua-sma-hundar.html

Asta sa...

Hm, det ena är en älg och det andra är någon slags hjort eller nåt säger matte.

Anonym sa...

bra borjan