fredag, juli 17, 2009

Det skall vara färgglatt i sommar.

Idag börjar husses semester. Det skall bli trevligt. Det är roligast när alla är på samma ställe. Hela flocken.
Den nya lill-kissen (som heter Dixie eller Mette-Marit beroende på om man frågar husse eller matte) har visat sig vara riktigt kul. Vi har en prasseltunnel hemma som jag inte brytt mig så mycket om. Melker den äldre katten brukar leka i den. Och hon är inte direkt lek-vänlig om jag säger så. Men nu när lill-kissen leker i den har jag börjat vara med. Det är jättekul. Först var jag mest på utsidan men sen upptäckte jag att det var rätt kul den inne med. Nu springer jag och Dixie-Marit runt och in och ut. Det finns två extra hål i tunneln som man kan hoppa in och ut i med. Superkul! Toshiko tycker också det är kul att leka med Mette-Dixie. Shelby är lite mer tveksam. Katten tar hennes favorit leksak (en strumpa med papper i) så hon är lite putt.

Apprå på leksaker gjorde matte en jättekul leksak till katten. En bit papper i ett snöre. Oj, vad det var kul. Toshiko blev helt tossig så kul var det. Varför har matte inte gjort sånna kul saker innan? Matte muttrade något om att hon skulle sluta köpa leksaker till oss när vi ändå tyckte bäst om gamla strumpor och snöre. Men känner jag matte kommer hon ha svårt att hålla sig alltför länge.

När matte såg bilden ovan kunde jag se hur kul hon hade tyckt det var om vi kunde se ut så. Fast vi sitter rätt säkert. Men jag såg henne allt titta på Shelby och mumla - det här går nog att färga.

Nu är det dax för en lur. Sen skall vi ta en promenad. Jag får gå lite längre nu. Vilket är skönt för jag gillar inte att bli buren. Och jag är väldigt duktig på att bryta mig ur bär-väskor.

Ha en skön sommardag.
/Asta

5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Underbara färgningar! ha en go helg:)

Romeo sa...

Vi har också en sådan där lektunnel (en röd), den tycker jag är jättekul att springa i.

Monica Hansen sa...

P.s.. kanske Shelby skulle vara fin med en hennatatuering, det finns material och färgpulver på Indian Food House:)

Elin sa...

Omg! Vilken regnbågsfärgning på hundarna :D

Indra sa...

*Skratt* Jisses! Bäst att inte visa min mamma detta, så hon inte får några idéer med sin pudel. *s*

Hoppas allt är väl med er. Jättehärliga bilder i sista inlägget. Jobbigt med bisticket bara, hoppas det inte blev några tråkigheter med det senare.

Må så gott//Indra