tisdag, juni 23, 2009

Asta af Smögen.

I söndags åkte vi på en liten utflykt till Smögen. Vi hade jättetur med vädret. Det regnade som 17 flera gånger medan vi åkte bil, men när vi kom fram var det jättefint. Vi gick nere vid någon brygga. Eller jag blev ju buren mest. Vilket var helt ok. Bryggor är lite läskiga. Annars kan det vara urtrist att bli buren. Spelar ingen roll hur mkt matte och husse säger att jag måste vila mitt ben. Trevligt var det iaf.
Fast vi såg inte den här. Tror jag iaf. För det hade ju varit lite extra kul.


Idag har vi varit på Hundens Hus. Där fick Shelby lära sig lite om klickerträning. Eller ja, matte var det väl som fick lära sig. Shelby hade väldigt roligt. En annan rolig sak var att vi fick cykla dit. Alltså matte cyklade och vi satt i våra cyklekorgar. Jag brukar få sitta i den fram, men idag fick jag vara i den där bak. Den tyckte jag var roligare. Där gick det att sitta och spana. Toshiko verkade trivas i den där fram, så vi kanske fortsätter att göra så.

Nu skall jag gå ut på balkongen och mysa lite i solen.
/Asta

4 kommentarer:

Indra sa...

Toksöting! :-) Och vad härligt det låter med cykeltur. Jag brukar ta scootern med Loxy i en hundryggsäck, och märkligt nog gillar han det där. =)) Han slänger sig i ryggsäcken så fort jag tar ner den, och sen sitter han där och spanar genom nätet. *s*

Hoppas ni har en riktigt härlig dag!
//Indra

Linda sa...

mysigt med smögen!
åhh klicker är något jag länge funderat på också. är hundens hus ok?
vart har ni köpt era cykelkorgar? rekomenderar?

ha en fin dag!

Linda sa...

är du inte rädd med cykelkorgen där bak att hunden ev hoppar ut eller gör andra saker? man har ju inte lika bra uppsikt över dom om dom sitter där bak

Indra sa...

Vad kul att ni kommer! :-) Jag ska hålla utkik efter er, men jag är sjukt dålig på att känna igen folk sådär. *s* Kom gärna fram och säg hej om du vill och ser mig. :-)

Lycka till!
Kram//Indra