måndag, maj 04, 2009

Finaste Emma

Det här är vår kompis Emma.
Hos hennes människor får vi sova över ibland. Som i helgen när matte och husse var på bröllop. Tydligen får man inte ta med hundar på bröllop. Knepigt. Jag som tänkt ge bruden en stor, blöt grattis-puss. Får ge henne det nästa gång vi syns.
Men nu var det Emma vi skulle prata om. Hon busar inte så mycket med oss, men när jag var valp stod hon snällt och lät mig hoppa runt henne. Det var bara när jag hoppade upp och fick tag i lite av hennes "skägg" som hon blev lite sur. Matte säger att när Emma var valp gjorde hon likadant mot den hunden som bodde hos några av Emmas människor.
Emma har nämligen flera människor. Det är väldigt praktiskt.
Emma tycker om att ta våra ben med. Hon brukar sticka in huvudet i vår transportväska för att se om hon kan hitta något gott. Och hon blir alltid glad när vi kommer. Sen är hon jättegammal. typ 100 år minst. Och hon är lite busig med. För när hon bor hos sina ena människor vill hon inte gå ut på morgonen, då vill hon sova länge, länge. Men när hon bor hos de andra säger hon att hon vill gå ut jättetidigt, halv sex. Hon är rolig den.
Idag är det fint väder igen, men inte lika varmt. Jag gillar när det inte är kallt, men tungan släpar ju i marken när det blir jättevarmt. Då orkar jag ju inte alls busa lika mycket som vanligt. Vi skall tydligen till veterinären idag. undra vad vi skall göra där.
/Asta

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Emma ser mycket klok och mysig ut:)

Lycka till hos veterinären!

Ira & Mio sa...

Ja precis, bli vått om mage och tassarna är inget kul! :) :) fina bilder ni tagit på hundarna! ha en bra eftermiddag!

30Something sa...

Rosie och Jake hälsar att dom förstår dig precis! Det vankas bröllop här och dom har skickat alla möjliga bilder på stiliga smoking och tröjor samt balklänningar till bruden i hopp om att få vara delaktiga men hon valde syskonbarnen istället! Ska det vara så här? Emma ser hur mysigt ut som helst:)