söndag, mars 22, 2009

Asta möblerar om och tipsar om ny blogg.

Idag är vi allt lite trötta efter vi busade massor på stranden igår. Men kul var det.

Jag har idag ägnat mig åt lättare om möblering. Det visade sig att min fina zebra-puff fungerar lika bra åt andra hållet. Jag skall nog bli inredare när jag blir stor. Jag är ju redan nu även jätteduktig på att ändra om alla kuddarna i matte och husses soffor. Matte förstår inte alls min vision och är där och flyttar och puffar på dem. Det är sååå irriterande när jag fått till rätt mys och sovgrop i en kudde och så är matte där och ändrar. Vissa har ingen respekt för genier.


Matte vill tipsa lite om en ny blogg hon har startat. Och hon tycker det vore jättekul om ni också vill vara med.
Matte letar efter caféer i Sverige dit man får ta med sin hund. Och det tycker ju jag är jättebra. Klart vi skall få följa med ibland. Så om du tycker det låter kul gå in här.
Nu skall jag gå och lägga mig på min kattkudde i soffan. Den brukar jag iaf få ha i fred. För det mesta. Ibland är matte riktigt hemsk och tvättar den. *ryser*
Puss & Kram
/Asta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja möblera om är bra grejer, det brukar jag också göra ibland, oftast hamnar mina kuddar ovanpå mig då och så skrattar Matte och Husse åt mig för jag går runt och släpar dom på ryggen ;-) Det finns förevigat någonstans på min blogg, ser rätt kul ut ;-) /Ebba

Hundmodebloggen Posh Poodle sa...

Asta, jag har precis samma problem med min matte. Särskilt nu med nya soffan, hon bara ändrar på mina arrangemang hela tiden. Du är iaf snygg på zebran! Puss/Maggie