onsdag, februari 04, 2009

Snö

Oj, vad vi blev förvånade när vi kom ut och det snöade. Det hade vi inte trott. Matte hade förstås sett det genom fönstret. Vilket förklarar varför både jag och Shelby fick ta på oss våra fina tröjor.


Åh, det är så kul med snö. Jag har hört att det finns ställen där snön ligger kvar. Flera dagar. Jag skojar inte. Och där det kommer så mycket snö, håll i er nu, så det täcker allt gräs. Inte ett grässtrå kan man se. Sen hörde jag att det finns ställen där det kommer så mycket snö så jag knappt skulle kunna gå i det, men hallå, det låter ju alldeles för otroligt för att vara sant. Snö så det täcker en Asta, tro de att jag är dum eller?

Matte tyckte inte vi var hjälpsamma fotomodeller. Men vi hade ju fullt upp med att nosa på snön och smaka lite. Jo, några snälla barn hälsade på oss med. Och deras mamma tyckte vi hade fina tröjor.

Nu har husse kommit hem och han behöver nog sin dagliga dos av pussar och hopp på magen. Det är lite jobbigt att man skall behöva hoppa på hans mage jämt, men han blir ju så glad, så jag har inte hjärta att låta bli. Och slickar man honom i öronen skrattar han massor. Men så kul får han bara ibland. Vi vill ju inte skämma bort honom, eller hur?
/Asta

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilka underbart söta tröjor! vart har du köpt dom ? :)
underbart söta hundar också för den delen! :)

Anonym sa...

Så himla söta:)

Thindra sa...

Grattis på Födelsedagen Asta.
Hoppas du får många paket, tårta, godis, kalashattar och ballonger.
önskar Prickig Prinsessa och Lilla Bus

Monica Hansen sa...

Så fina de är! Skulle nog gjort en likadan rumpa på Astas som på Shelbys körsbärströja, det ser ut att värma bra om gompen:)

Grattis till Asta 1 år idag!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Asta.Hoppas du får mångagrisöron och presenter. Vi se på Löedag.
Kramar
Mattemor