måndag, februari 02, 2009

Asta på kalas

Igår var jag och de andra på 3-års kalas. Det var roligt. Människorna hade skojiga hattar på sig och sjöng. Fiskdamm fanns där med, fast det var väldigt konstiga fiskar de fick upp. Undra om det blir fiskdamm när jag fyller år.
Tårta fanns där, men inte fick jag smaka. Tycker jag var lite taskigt.
Emma-hunden var där. Hon är kul. Fast hon ville mest se om vi hade några roliga ben med oss i vår väska. Hon skulle tydligen få bada på kvällen sen. Ha, ha. Skönt att jag inte har så mycket päls. Det är tråkigt att bada och torkas som det är. Matte och Emma har känt varandra i många år. De passade på att mysa lite i den stora blå saken. (den stora gröna saken är matte) Den var rolig. Den lät kul när man hoppade i den och den var skön att ligga i. Men det var ingen soffa och ingen säng. Knepigt. Men det skulle vara kul att ha en sådan hemma.
Efter kalaset åkte vi hem till min storebror Bond och alla hans kompisar. Men det skriver jag mer om sedan.
/Asta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du har varit på kalas, men synd att du inte fick smaka av tårtan. Den där blå grejen såg kul ut.

Anonym sa...

W säger att det heter sacksäck den blå grejen.Kul att du tyckte om kalaset för min lillasyster.
Kram och pussar
W

Anonym sa...

Haha, ja jag har kladdat själv på luckorna, skrev med blyerts sen lackade över !
Snart dags för lucka två. Måste bara provbaka recepten först...många gånger...mmmm

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder :)