måndag, november 17, 2008

Astas önskelista 2

Idag har det inte regnat, men det blev ingen hundkurs heller. Den var inställd. Så nu skall jag börja en ny i februari istället. Det blir nog kul det med. Jag och matte får öva hemma så länge.
Utanför, här hemma så är alla lampor trasiga. Eller släckta iaf. Därför är det väldigt mörkt i den lilla parken vi brukar gå till. Så efter det har blivit mörkt, går vi en lite annan runda än vi brukar. Det är skoj det med, men parken är ändå bäst. Men matte tycker det är lite läskigt när det är så mörk och sen ser vi inte om det är något dumt glas eller annat på marken. Så matte har väl rätt när hon bestämmer att vi går någon annanstans.
Nu till roligare saker. Jag har hittat mer grejer jag vill ha i julklapp. Till att börja med vill jag ha den här fina regnjackan. Den finns här. Shelby säger att hon vill ha en hon med. Toshiko vill inte ha volanger. Det är för mesar säger hon, jag håller inte med. Bilden kommer från Fashion Dog.
Idag har vi lekt med vår roliga Kong-leksak. Matte lägger i något gott, sen försöker vi få ut det. Jag puttar på den med tassen så en godis i taget trillar ut. Toshiko vänder hela uppochnerpå så allt trillar ut på en gång. Shelby tycker mest det är roligt att få kongen att snurra runt.
Matte säger att hon beställt mer roliga saker till oss. Undra vad det är.
/Asta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild

Anonym sa...

okej, men jag förstår dej, det är så mycket läskigare när man drömnnnmmer det! :)

Anonym sa...

Sv ; hihi, xahxa har en benägenhet att stå mellan mej o kaminen när jag kastar på bruket, dvs det regnar bruk över henne, ville inte skriva det, uppfödaren kan komma med förmaningstal...

Hundmodebloggen Posh Poodle sa...

Mycket bra val, Asta! Jättesöt jacka, och schyst passform har den också. Jag vet, för jag har en likadan i gult :)
Puss på nosen!
/Maggie