lördag, oktober 04, 2008

Shelby, en liten Mustang

Matte har nog blivit tokig. Idag fick jag (och Toshiko) en överraskning igen. Jag och Toshiko var hemma hos Emmas människor medan matte och husse åkte iväg en stund. När de kom tillbaka hade de en liten, vit hund med sig. Pytte, pytte. Hon heter Shelby och kommer att bo hos oss nu. Fast hon är så liten att vi får inte busa med henne som vi gör med varandra, jag och Toshiko. Men hon växer nog fort. Shelby är tydligen även namnet på en bil, fast jag tycker inte hon är så lik en. Shelbys syskon har också fått namn efter bilar. Matte och husse säger att de är nästan helt säkra på att hon skall heta just Shelby. Men vem vet, det kanske blir en Mustang Sally istället.
Nu skall jag sova så jag orkar gå och lägga mig för natten sen.
/Asta

1 kommentar:

Lisa sa...

Hejsan! Vad roligt att se att Shelby verkar ha fått det så bra hos er, ni ska se att hon växer så det knakar och att ni snart kan börja leka med varandra. Var rädda om er. Mångar slickar från mamma Lisa med familj...