söndag, oktober 05, 2008

Asta & Co

Det börjar bli lite mycket bilder på andra hundar här tycker jag. Bloggen heter faktiskt ASTAS dagbok. Ville bara säga det. Men ok, några bilder på de andra kan jag väl gå med på. Shelby är ju alldeles ny i familjen så hon måste ju få vara med, Toshiko växer hela tiden så hon ser nästan större ut på varje kort, så det är väl lika bra att hon också får lite fotoplats här. Och katten har inte fått vara med så ofta. Nu får hon vara med på ett kort när hon sitter på soffan och håller koll på vad vi gör. Shelby har hittat en favoritplats. En iglo som jag och Toshiko tycker är för liten. Den passade Shelby jättebra. Där ligger hon och sover på sin filt hon hade med sig. Ibland ligger hon där och spanar på mig och Toshiko. Jag försöker få henne med och leka, men då kommer matte och säger att jag skall ta det lugnt. Fånigt. Leka som är så kul. Shelby gillar ben iaf och det gör ju jag med. Så vi kommer nog bli bra kompisar, bara hon växer någon gång.
Nu skall jag gå och hjälpa husse spela tv-spel. Matte uppskattar inte alls min och Toshikos hjälp, får se om husse är mer tacksam. Imorgon skall jag på min kurs. Det skall bli roligt. Hoppas det inte regnar bara. Det tycker inte Astor om.
/Asta

Inga kommentarer: