torsdag, augusti 14, 2008

Astas tankar om mat

Mat är godast om den äts från golvet. Så är det bara. Matskålen kan ju funka, men golvet är bäst. Har ingen varit snäll och lagt lite av maten på golvet får jag putta dit den själv.

När jag skall äta vill jag att matte eller husse är i samma rum. Man vet ju aldrig när katten kan komma. Även om hon numera har gått över till att mest sitta och stirra på mig. Men det är faktiskt också läskigt.

Hade jag fått välja skulle jag vilja äta samma mat som husse, hans mat luktar så gott. Kyckling, fläskben och kött i alla dess former. Matte kan få behålla sina veggobiffar, de gör ju ingen hund glad.
Matte tycker synd om grisarna som förut satt i ena änden av grisöronen jag får. Det är nästan så hon inte vill köpa dem. Mina andra tuggben låtsas hon som hon inte vet vad de är gjorda av. Nog för att jag gillar att gnaga på mina stumpor eller min boll, men benen och grisöronen är nog bäst. När jag blir äldre skall jag få annan mat, hoppas den är mer som husses.

Här kommer en film från när jag var och träffade massa nya kompisar. Det kommer mer från det sen. /Asta

Inga kommentarer: