måndag, juni 09, 2008

Drottningar, slott och Asta såklart!

Om det är någon som undrar vem katten tycker bestämmer här hemma?
Ta en titt på bilden.
Tycker hon ja.

Nu när det har varit så varmt har husse, matte och jag gått lite längre promenader på kvällen när det är svalt. Det är kul. Då går vi på andra ställen än på dagen. Men det är inte kul att gå genom tunnlar, det är läskigt.

Andra saker som är läskiga är hästar. Tycker jag har gjort min åsikt om dem helt klar. Igår åkte vi till ett slott och vad är det första husse gör när vi klivit ur bilen? Tar med mig och går och tittar på hästar. Det verkar som husse tycker om dessa stora saker. Knepigt.
Less is more säger jag bara.

Sedan gick matte och husse och fikade. Jag grävde i sanden där mitt vatten hamnat. Det gick förbi många roliga hundar som jag kunde titta på.

När de fikat klart gick vi till en stor gräsmatta. Där var det roligt att springa. Det fanns många blommor jag kunde bita i med. Man kan bita i husse också, det är kul. Då bara skrattar han. Fast han tycker inte om när jag slickar honom i öronen.
När jag busat en stund passade jag på att lägga mig i skuggan under mattes kjol lite. Och bita lite på blommor. När jag vilat mig lite gick vi tillbaka till bilen och sen åkte vi till hunden Emma.
Hon hade klippt sig och var inte alls lika långhårig längre. Nu såg hon inte lika stor ut. Vi lekte inte så mycket för vi var trötta båda två. Jag sov lite i mattes knä istället. När jag vaknade fick jag en ny liten hundsäng som jag fick ta med mig hem. Den såg lite ut som en grotta. Grottor är kul.
När jag får vara uppe i husse och mattes säng brukar jag göra tunnlar och grottor under täcket. Det är skoj. Om jag gjort en riktigt bra grotta så kan jag ligga där och sova. Då kan jag sträcka ut mig riktigt mycket. Jag har ju blivit jättestor, sist jag var hos veterinären vägde jag 1,65kg. Nu skall jag inte till veterinären på jättelänge. Men sen skall mitt pass vara klart. Skönt att slippa att ta mer sprutor på ett tag. Det är inget roligt. Blä!
Nu skall jag sova. Kanske skall pröva min nya säng.
/Asta

Inga kommentarer: