fredag, november 12, 2010

Botaniska, lilla B, Stora A och Asta-ordspråk

Som jag sa sist så var vi i Botaniska häromdagen. Därifrån gick vi vidare till Änggårdsbergen. I Botaniska måste alla hundar ha koppel på men inte när man kommer ut i skogen utanför. Vi hade återigen sällskap av den trevliga människovalpen B och hans människa. Han gillade löven som prasslade och våra koppel. Och kex.
Jag hittade mattes mössa men fick ingen hittelön. Snålpropp. Tror inte alls hon visste var den var hela tiden.
Det var skönt i solen men sen blev det allt lite kallt.
Idag är det som vanligt mulet och geggigt. Lite snö hade faktiskt varit kul. Lite sa jag. Det är trevligast när snön inte går längre upp än till knäna. På mig alltså.
Hoppas ni får en bra fredag. Och tänk på detta Asta-ordspråk: Delad filt ger dubbelt mys!
/Asta

6 kommentarer:

Husse sa...

Asta har bra ordspråk!

Linda sa...

riktigt fina bilder! :]

Anneli + vavvorna sa...

sv: tack så mycket, din kommentar värmde.
Ha en härlig vecka!

Lyckopiller sa...

Härliga bilder!

Anna Posh Pooches sa...

Hej

Jag hat letat lite på nätet men jag hittar inget om man kan värma bovete i ugn :S

Sorry :(

Veronica sa...

Härliga bilder :)