tisdag, juli 12, 2011

Sommaren är grå men varm.

Oj, vad vi har haft fullt upp. Vi har bla varit i nya hundhagen i Slottskogen, men det skriver jag mer om sedan. Häromdagen var det ingen sol, men väldigt varmt. Matte och husse tog oss till ett jätteroligt springställe. Och där fanns kor och får att skälla på, jag menar titta på. Mina människor ville tydligen titta runt lite och ha sig med. Men när de slutat med de dumheterna blev det iaf spring. Man blir väldigt törstig av att springa i värmen. Tur att vi hade med vatten.
Apprå på vatten fick matte för sig att det var tvättdax för någon dag sedan. Bara för att man rullar sig i lite roliga saker. Bada är inte kul. Nu måste jag ju ut och rulla mig i nya saker så jag luktar Asta igen, inte något dumt schampo.
Idag vilar vi lite. Jag och de andra hundarna är trötta efter allt kul vi gjorde igår. Och Husse har en blå tå och då kan man tydligen inte gå. Matte sitter mest och muttrar över sin telefon som inte gör som hon vill. De är konstiga de där människorna.

Hoppas ni hittar roliga ställen att springa på.
/Asta

1 kommentar:

Boubou sa...

Wow, vad spännande ni har det! Med kossor och allt! Ska nog också testa Rastplatsen i Slottskogen nån dag!