tisdag, juli 13, 2010

Badat

Häromdagen var vi och badade. Och duschade samtidigt. Nästan iaf. Det hela började bra med massa roligt gräs att springa i, sand att rulla sig i. Sen så tyckte matte och husse att vi också skulle bada. Visst det var ju rätt svalkande, men kul vet jag inte om jag tyckte det var. Men det var väldigt kul att rulla sig i sanden efteråt. Fast då kom matte och sa att nu fick jag bada igen för att jag var sandig. Klart jag var sandig, det är ju liksom en av poängerna med att rulla sig i sanden. Konstiga matte.
Shelby ville inte bada mera och lekte tafatt varje gång någon försökte fånga henne. Sen när matte var i och badade (tar väldigt lång tid för henne att gå i) började det regna och sen började det regna ännu mer. Till slut gick vi in i den lilla bastun som stod vid sjön och väntade på att det skulle regna lite mindre. Eller t.om sluta. Husse sprang i och badade lite till. Men vi trivdes bäst under en handduk.
Efter väldigt länge och massor av regn och åska senare kom iaf solen fram igen. Det var skönt att få sitta i en stol och sola sig lite sen. Och när vi torkat lite till passade vi på att springa och busa ännu mer. Toshiko är så snabb. Och jag blir nästan lite sur när jag aldrig hinner ikapp. Sen somnade vi gott i bilen hem. (Vi hade faktiskt tjuvstartat med sovandet i matte och husses knä innan.)
Idag är det lite svalare ute. Det är skönt. Hoppas det är svalt och skönt hos er med.
/Asta
Posted by Picasa

2 kommentarer:

TYSON OCH GÄNGET sa...

Det där med att rulla sig det gör alltid Tyson oxå, helt sandig är han alltid när vi varit på stranden, börjar tro det är en Chihuahua grej :-) Testa korv, det fungerar utmärkt på Tyson. Ja han går i vattnet i alla fall, badar kanske man inte kan kalla det hihi. Ha det gott

Anneli + vavvorna sa...

Vilka härliga bilder på alla hundarna.

svar: tack så mycket, Romeo mår lite bättre idag. Vi får försöka att ta det så lugnt det bara går, så ska han nog bli bra snabbt.

Jag är med i en tävling om att bli veckans blogg. Du får väldigt gärna gå in och rösta genom att gå in på min andra blogg http://hundisthlm.blogg.se