söndag, maj 09, 2010

Den första gång jag såg dig...

När jag träffade Toshiko var det kärlek vid första ögonkastet. Hon var 10 veckor och världens roligaste. Vi lekte och busade som om vi aldrig gjort annat. Till slut somnade hon som den lilla valp-plut hon var. Detta tyckte jag var attans så fånigt och gjorde allt jag kunde för att väcka henne. Jag buffade på henne, kom och la leksaker bredvid henne. Jag försökte även få människorna i rummet att förstå att valpen var trasig, den lekte ju inte längre. Hallå, laga valpen så hon blir kul igen.
Jag hade tydligen även åsikter om de roliga leksakerna som fanns där. De var mina och skulle helst med hem. Pälspåsen var massor med kul och jag ville vara i den hela tiden när jag inte busade med valpen. Senare fick jag en egen hemma. Den var inte kul alls. Jo, när Toshiko precis flyttat hit brukade hon krypa in i den och jag var på utsidan och bet lite kul så där på henne.

Nästa gång jag träffade valpen följde hon med oss hem. Och det är jag glad för varje dag.
/Asta
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Fin berättelse:)

Husse sa...

Det var allt tur att du fick en Toshiko du Asta

Indra sa...

Helt underbart bildkollage och så söt liten berättelse om vovvarna. :-)
Kramiz//Indra

Petra sa...

Ååå, underbart inlägg ju! =)

kram,

PP

Becca & Olga sa...

Vilken söt berättelse! :P

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad gulligt :-) aldrig fel med en liten mys och buskompis.

Vet att förr fick inte löptikarna vara mer en på en viss del av planen på brukshundklubben men sen flytten till nya lokaler så har de inte den reglen. Har man otur nu så finns där alltid en tik som löper och då kommer det inte att gå att träna där. Kanske blir det bättre om ett tag, vi får se. Ha en bra dag

Melinda sa...

Åh va kul o hitta en Chihuahua blogg =D Sj har jag en liten chihuahua kille på 22 veckor gammal :) Hoppas allt är fint med er :) Kram Melinda & Gucci