tisdag, februari 23, 2010

Asta the Snowdog

Igår var jag och matte på hundkurs. Det var faktiskt jättekul. Det var på samma ställe som vi var på chi-träffen. Fast den här gången var det inte lika många hundar. Eller chihuahuor för den delen. Kurs är kul. Då får man massor med godis. Igår behövde jag bara titta på matte när jag satt ner och bita i en leksak. Gjorde jag det så fick jag godis. Piece of cake liksom.
På vägen dit gick bussen sönder. Men som tur var gjorde den det vid rödljuset precis innan vår hållplats. Sedan fick vi pulsa i snö och klättra i snöberg för de som skottar hade tydligen missat var gångvägarna brukar vara.
När vi skulle hem kom matte på att hon inte tittat när bussen gick hem. Så vi missade vår buss precis. Matte muttrade något om att det måste varit den enda buss som gick i tid i hela stan just nu. Sen fick vi vänta massor med länge på nästa buss. Först var det lite kul att gå omkring och nosa, men se bestämde matte att det var alldeles för kallt för små Astor. Så då stoppade hon in mig innanför jackan. Vanligtvis tycker jag inte om att bli buren och sånt trams, men det var faktiskt ganska varmt och skönt där inne. Matte säger att det var för min skull, men jag misstänker att hon ville att jag skulle värma henne. Hon satt minsann och värmde sin näsa i min päls på spårvagnen sen. Jag satt iaf rätt skönt där och klev ur först när vi kom till vår hållplats.
Idag skiner solen och jag och katterna bråkar lite om solplatserna i soffan. Tänk om det kunde bli varmt och skönt ute med.
Håll er varma och sköna!
/Asta
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Mysig bild!

Husse sa...

Tänk vad duktig du ska bli nu när du går på kurs! :)