fredag, december 19, 2008

Vi har både snögubbe och iglo, men ingen snö

Idag är det något stort gult på himlen som lyser. Matte säger att det är solen. Nä, nu skojar jag bara. Klart jag vet att det är solen. Men det var längesedan det var soligt ute. Matte pratar om något med snö som hon vill skall komma. Jag har ett vagt minne av att jag har sett snö, men Toshi och Shelby har ingen aning om vad hon pratar om. Fast å andra sidan är det ganska ofta vi inte har en aning om vad matte pratar om.



Idag har vi fått klorna klippta. Det är inte kul. Toshiko blev alldeles trött och jag gick och bet lite i mattes snögubbe. Shelby tyckte det var bäst att hålla sig på lagom avstånd från matte och klotången och gick och la sig i iglon.

Nu skall vi lura lite innan vi går ut i solen.
/Asta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså det var kloklippningsdag idag, det förstår jag att det inte är kul.

Anonym sa...

Åh, vad mysigt ni ser ut att ha där ni ligger och sover. Vi gillar inte heller att få klorna klippta. Min son Romeo skrek som en "stucken gris" senaste gången och han t.o.m. kissade på sig. Ja,ja, han är ju bara 1 år gammal.
Hälsningar
Yoda

Monica Hansen sa...

Shelby är såååå söt när hon sover:)