onsdag, november 05, 2008

Party like it´s 2009

Jag har klagat på matte att hon bara tar kort på mig och de andra när vi sover nu för tiden. Matte säger att det är enda gången vi är stilla.
Jag har klagat på matte att hon inte använder sin fina kamera istället för mobilen.
Matte säger att om hon skall hämta kameran är vi inte kvar längre.
Det är kallt ute varje dag nu. Fast det där vita på marken är inte så läskigt när man tittar lite närmare på det. Toshiko som tycker om att slicka bort all dagg på gräsmattan, är lite skeptisk till om frosten skall slickas på eller ej.

Annars så håller Toshiko på att tappa tänder. Hon vill ha ben att bita på hela tiden.
Själv så blir jag nio månader idag. Grattis på mig och mina syskon.
Jag tycker vi skall ha kalas varje månad den 5:e.
Matte säger att det skall vi inte.
Varför inte frågar jag.
Då måste vi ha kalas de dagarna som Toshiko och Shelby har månadsdagar på säger matte.
Äsch, säger jag.
Men om tre månader skall vi allt ha kalas, för då blir jag ett år!
/Asta

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där på nattkvisten. :-) Vilka absolut underbara hundar du har! =)) Jag har haft lite mycket att göra och inte hunnit kika in hos dig förän nu, men nu när jag väl kom hit så fastnade jag totalt i stället. =)) Verkligen jätteroligt att läsa och så fina bilder!
Jag kommer absolut att komma tillbaka och se hur det går för dina små. Tack också för besöket i min blogg.
Må så gott! //Indra