onsdag, augusti 20, 2008

Basic Asta

Idag har jag pysslat lite med heminredning. Jag har hjälpt matte med tygproverna till det nya sofföverdraget. Ett tygprov tuggade jag lite på och la i min iglo, ett annat tuggade jag mer på och la i soffan, de som blev kvar sorterade jag i en fin hög under mattes stol. Jag tror basic cotton smakade bäst. Hoppas matte väljer den.
Vädret har varit knepigt idag. Det har regnat och varit soligt och ibland samtidigt. Astor gillar inte jättemycket när det regnar.
-Stackars Asta, du kommer inte gilla hösten du, säger matte och beställer en regnjacka till mig. Mitt förslag var att vi inte går ut när det regnar men det var tydligen inget alternativ.
Idag när vi åkte spårvagn var det en mormor som pekade ut mig för sitt barnbarn och sa:
-Titta på den lilla hunden som tanten har.
Det var roligt. Matte tyckte inte alls om att vara tant. Hon muttrade en lång stund efteråt. Ha, ha.
Det var min dag. Hur var din?
/Asta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asta är ju så söt så jag går sönder :)

Anonym sa...

Tack säger Asta.