onsdag, juli 02, 2008

Tvättdag

Idag har matte tvättat alla mina filtar. Katastrof, nu luktar de helt fel. Kommer ta mig flera dagar att få dem att lukta som de skall. Och hon tvättade ett av mina ben som jag inte fick tillbaka. Mitt förråd av papperbitar jag samlat på mig i min transportväska konfiskerade hon också.
Jag får vara glad att matte inte tvättade mig iallafall. Bada är inte jättekul. Det och klippa klorna är inte några av mattes bästa idéer.
Leka och busa är mycket roligare. Och bita i mattes hörlurar.

Idag har vi varit uppe jättetidigt. Då måste jag ta en tupplur innan jag tar min middagslur. Och sen ikväll kommer jag ta min -innan det är dax att sova-lur innan jag går och lägger mig för natten.

Jag har massor med nya kort men här kommer en liten film istället. Det är från min nya säng när jag leker med en av mina favorit leksaker. Prassligt papper i gammal strumpa.
Nu är det dax för en liten lur tror jag.
/Asta

Inga kommentarer: